Volg AbbVie Nederland

AbbVie in de top 10 van Best Workplaces van Great Place to Work

Persbericht   •   mar 28, 2018 13:54 CEST

Lennaert Rijken, General Manager van AbbVie Nederland, zegt over deze Great Place to Work prestatie: “Wij hebben bij AbbVie wereldwijd de ambitie om een aantrekkelijke werkgever te zijn. Het is geweldig om te zien dat wij in Nederland nu al een aantal jaar op rij een stabiele plek in de top 10 hebben. Door een Best Workplace te zijn willen wij ervoor zorgen dat onze medewerkers elke dag met vertrouwen, trots en plezier hun steentje bijdragen aan AbbVie’s missie: mensen helpen fit te zijn voor werk- en privéleven.”

Great Place to Work onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier onder werknemers binnen organisaties. Op basis van de positieve antwoorden op een vragenlijst van 58 stellingen en de evaluatie van het werkgeversbeleid wordt de lijst van Best Workplaces bepaald. AbbVie neemt voor het vijfde jaar op rij deel.

AbbVie best practices

Great Place to Work zal een ’2018 best practices’-overzicht publiceren. Volgens Lennaert Rijken kan AbbVie andere bedrijven met verschillende initiatieven inspireren: “De basis voor onze cultuur wordt gelegd in de AbbVie Ways We Work. Deze beschrijft onze 5 kernwaarden en bijbehorende gedragingen. Omdat deze kernwaarden zo belangrijk zijn voor ons hebben wij in samenwerking met een externe partij een online assessment ontwikkeld dat wij in kunnen zetten bij het selectieproces om te onderzoeken in hoeverre een kandidaat past binnen de AbbVie cultuur. Daarnaast scoort AbbVie elk jaar hoog op het beleidsterrein ‘Zorgen’.Het ondersteunen van medewerkers in het vinden van een balans tussen al hun verschillende soorten verantwoordelijkheden, alswel fysieke en mentale gezondheid, zit diep in de cultuur van AbbVie geworteld. Wij hebben oog voor de vitaliteit van onze medewerkers en een goede balans tussen werk- en privéleven.”

Over Great Place to Work®

Al meer dan 30 jaar helpt Great Place to Work® (GPTW) wereldwijd organisaties bij het worden en blijven van een Great Workplace. GPTW doet dit door begeleiding in de ontwikkeling van een organisatiecultuur waarin vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Overal werkt GPTW met dezelfde onderzoeksmethode die begin jaren tachtig is ontwikkeld door de journalisten Robert Levering en Milton Moskowitz. Zij werden gevraagd om een boek te schrijven over de 100 beste Amerikaanse bedrijven om voor te werken. Op basis van vele bedrijfsbezoeken, formuleerde Levering een aantal criteria voor een ‘Great Workplace’. Daarin stelde hij de relatie tussen medewerkers en managers in de organisatie centraal. Hoe meer onderling vertrouwen er is in een organisatie, hoe prettiger medewerkers en leidinggevenden het volgens Levering vinden om voor die organisatie te werken. GPTW ondersteunt organisaties door onderzoek, advies, workshops en trainingen in te zetten. GPTW werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 52 landen op alle continenten. Jaarlijks doen wereldwijd 6.000 organisaties mee aan dit onderzoek, die circa 12 miljoen medewerkers representeren. Daarmee is het onderzoek het grootste in zijn soort. Kijk op www.greatplacetowork.nl voor informatie over het onderzoek en www.bestworkplaces.nl voor alle organisaties op de lijst.

AbbVie is een internationaal op onderzoek gericht biofarmaceutisch bedrijf. De missie van het bedrijf is om zijn expertise, toegewijde mensen en unieke innovatiekracht in te zetten om geavanceerde behandelingen te ontwikkelen en voor mensen toegankelijk te maken in vier primaire aandachtsgebieden: immunologie, oncologie, virologie en neurologie. In meer dan 75 landen zetten AbbVie medewerkers zich dagelijks in voor de ontwikkeling van zorgoplossingen voor mensen. Voor meer informatie over het bedrijf, zie www.abbvie.nl. Volg @abbvie op Twitter en onze carrière pagina’s Facebook of LinkedIn.